Qüestionaris Moodle dins assignatures de Química de mòduls bàsics de diferents graus a la UIB

Investigador principal: Manuel Miró Lladó, Professor Titular Química Analítica La recerca realitzada en aquest projecte finançat per la UIB en la convocatòria 2010-2011 de projectes d’innovació docent es centrà en l’aprenentatge mixt com a tendència educativa emergent segons les noves directrius de l’espai europeu d’educació superior on es combinen tecnologies asincròniques amb classes presencials [1-3].[…]

Joe Miró

Diseño de un curso a partir de principios básicos

Según los estudios de docencia, es incontestable que: El aprendizaje activo y continuado es profundo y permanente El trabajo en equipo mejora el aprendizaje y la retención Tener control sobre su propio aprendizaje mejora la motivación Los alumnos aprenden de muy diferentes maneras, y hay que articular la docencia en torno a diferentes tipos de[…]

la idea de eropa

Blogs i educació superior

Gairebé al final del passat curs intentarem crear dos blocs per a dues assignatures de diferent nivell formatiu. Una es realitzava en l’últim curs de carrera de l’antic pla d’estudis, concretament Història Moderna d’Amèrica. L’altra (La Idea d’Europa a través de la Història) a primer de grau. Per tant, ambdues en pols oposats dins de[…]

estrategia corporativa

Aprendiendo Estrategia Corporativa de forma interactiva. Turestrat. Juego de estrategia y negociación interactivas aplicado a la industria del turismo

Rebeca Méndez-Durón, Lluís Bru, Francila Orfila Sintes, Antoni Serra Serra. Departamento de Economía de la Empresa. Contacto: Rebeca Méndez-Durón La docencia en organización y estrategia se ve afectada por las demandas del EEES respecto a la evaluación continua y feedback oportuno a los estudiantes, debido a que sus enseñanzas: 1) son conceptos abstractos difícilmente tipificados[…]

proyecto sina

Noves Interfícies d’usuari en les TIC per a la docència

l Sistema d’Interacció Natural amb l’ordinador desenvolupat a la UIB es revela com una eina de rehabilitació per a persones que tenen profundament limitades les seves possibilitats de moviment http://dmi.uib.es/~ugiv/sina/ El objetivo de esta entrada es presentar a la comunidad universitaria el proyecto SINA, que permite a personas con discapacidad motorica severa poder acceder al[…]

aula eivissa

Adaptació del sistema de videoconferència per a un alumne amb baixa visió

Un dels objectius de l’Oficina Universitària de Suport a Persones amb Necessitats Especials és millorar l’accés de l’alumnat als continguts acadèmics, tant teòrics com pràctics, de la forma més autònoma i ràpida possible. Només així es pot facilitar la seva participació al desenvolupament de les assignatures i aconseguir que pugui assolir els objectius i competències[…]

gemma tur

Les eines de la Web 2.0 per aprendre a la Universitat

La integració del treball amb la Web 2.0 a les assignatures dels estudis de Grau d’Educació està àmpliament justificada per la difusió que han tengut en l’educació en general i per la seva presència en els nivells d’Educació Infantil i Primària on exerciran la seva professió els futurs estudiants de Grau de la Universitat. L’audiència[…]

Moodle

Uniendo la enseñanza presencial y la enseñanza mediante Campus Extens

Nuestra experiencia surge de dos asignaturas de formación básica de los grados de Bioquímica y Biología.Estas asignaturas son Matemáticas I y Matemáticas II. En ellas los estudiantes tienen que adquirir, entre otras, las competencias básicas de matemáticas, estadística y de informática . Para conseguir este objetivo combinamos o mejor unimos la enseñanza presencial con las[…]