Cercant una major interacció amb els alumnes: el professor blogger

En segundo de Grado de Derecho, los profesores del Departamento de Derecho Privado, y más concretamente los vinculados al Área de Derecho Mercantil, impartimos la asignatura 20408 Introducción al Derecho Empresarial. Resulta claro que, tras un primer curso de Grado eminentemente introductorio, en segundo se incorporan diversas ramas del Derecho que son absolutamente novedosas para[…]

Aprendre ensenyant

Aprendemos… el 10%… de lo que leemos el 20%… de lo que oímos el 30%… de lo que vemos el 50%… de lo que vemos y oímos el 70%… de lo que discutimos con otros el 80%… de lo que experimentamos personalmente el 95%… de lo que enseñamos a otros. William Glasser L’assignatura 2325 –[…]

Elaboració i experimentació de material multimèdia per a l’avaluació de competències en les pràctiques d’ecologia

Guillem Ramon, Elena Baraza, Daniel Ramon L’experiència presentada correspon a un projecte d’innovació docent subvencionat per l’ICE i el Vicerectorat d’Ordenació Acadèmica de la Universitat de les Illes Balears durant l’any acadèmic 2008-2009, en què es procedí a la preparació del material que fou experimentat amb l’alumnat matriculat l’any acadèmic 2009-2010. Aquest projecte anava adreçat[…]

Els itineraris d’aprenentatge basats en mapes conceptuals com organitzadors dels continguts de l’assignatura

Aquesta experiència és una part d’un projecte d’innovació docent que vàrem dur a terme el curs 2009-2010 amb els alumnes de 3r dels estudis de Pedagogia. Es tractava de la creació i validació d’un itinerari d’aprenentatge, basat en mapes conceptuals per a l’estudi d’un mòdul concret de l’assignatura de Tecnologia Educativa, concretament el de disseny[…]

webquest

Webquesta com estratègia metodològica d’aprenentatge actiu en entorns virtuals de l’educació superior

Per dur a terme la experiència amb Webquesta dins un curs de Campus Extens, i desenvolupar l’activitat, els alumnes s’organitzen en petits grups, cadascun dels quals té un o diversos apartats del projecte en el qual treballen en comú. Cada grup coneix, i té a la seva disposició, els materials (bibliogràfics) necessaris per treballar el[…]

Ús de vídeo per a l’explicació de continguts

La utilització del vídeo per a l’explicació de continguts apropa la figura del professor i converteix l’aprenentatge en quelcom de més personal. En el cas de matèries en les quals es treballa la pronunciació, permet visualitzar la posició bucal per afavorir la correcta articulació.En una metodologia d’ensenyament semipresencial és una bona estratègia perquè l’alumne pugui[…]

viu la poesia

Adaptació d’obres literàries a altres mitjans

Alguns anys de treballar literatura amb els estudiants de mestre de la Universitat de les Illes Balears m’han fet veure la necessitat d’implicar cada estudiant i tot el grup en la feina. La manera de treballar l’assignatura, que potencia el treball autònom de l’estudiant (cal tenir en compte que a les dotze hores de treball[…]

calendari moodle

Utilització del calendari per afavorir el treball autònom de l’alumne

Durant els darrers cursos l’assignatura Teories i Institucions Contemporànies de l’Educació dels Estudis d’Educació Social (pla antic) podia cursar-se sota dues modalitats: presencial i a distància. L’ús del calendari segons la modalitat variava: a) el calendari en la modalitat presencial retia compte dels temes i de les activitats treballades al llarg del curs, setmana per[…]